11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


se.cs.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Bahar
Ön-Koşul(lar)
 SE 116Başarılı olmak (En az DD notu almış olmak)
Dersin Dili
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı -
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Amirane, nesneye dayalı, fonksiyonel ve mantıksal programlama dilleri gibi farklı tipteki programları mukayese edebilmek
  • Düzenli ifadeler, BNF ve ayrıştırma ağaçlarını tanımlamak
  • Amirane dillerin tasarımda yer alan tiplerin, bağlam, yaşamsüresi, depolama, fonksiyon sığası, fonksiyonlar ve sırama konularını tartışmak
  • Nesneye dayalı programlama dillerinin kavramsal temellerini açıklamak temel özelliklerin anahatlarını çizmek
  • Farklı programlama dillerinde küçük programları geliştirilmek
  • Programlama dilleri hakkında rapor yazmak : Örneğin- ADA, BASIC, PASCAL, …, vb.
  • Derleme sürecindeki sözcük ve sintaks analiz evrelerini tarif edebilmek
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş, Ana programlama dilleri ve evrimleri Chapter 1-2. Concepts of Programming Languages. International Edition 10th Edition by Roberto Sebesta (2013), ISBN: 978-0-13-139531-2
2 Sintaks ve Semantik Tanımlama, Sözcük ve sintaks analizi Chapter 3-4. Concepts of Programming Languages. International 10th Edition by Roberto Sebesta (2013), ISBN: 978-0-13-139531-2
3 İsimler, bağlama, tip kontrolü ve alan Chapter 5. Concepts of Programming Languages. International Edition 10th Edition by Roberto Sebesta (2013), ISBN: 978-0-13-139531-2
4 Veri tipleri Chapter 5. Concepts of Programming Languages. International Edition 10th Edition by Roberto Sebesta (2008), ISBN: 9780321509680
5 İfadeler ve atama ifadeleri Chapter 7. Concepts of Programming Languages. International Edition 10th Edition by Roberto Sebesta (2008), ISBN: 9780321509680
6 Ara Sınav
7 Alt programlar Chapter 9. Concepts of Programming Languages. International Edition 10th Edition by Roberto Sebesta (2008), ISBN: 9780321509680
8 Alt programları gerçekleme Chapter 10. Concepts of Programming Languages. International Edition 10th Edition by Roberto Sebesta (2008), ISBN: 9780321509680
9 Soyut veri yapıları ve kapsülleme Chapter 11. Concepts of Programming Languages. International Edition 10th Edition by Roberto Sebesta (2008), ISBN: 9780321509680
10 Nesneye dayalı programlama için destek Chapter 12. Concepts of Programming Languages. International Edition 10th Edition by Roberto Sebesta (2008), ISBN: 9780321509680
11 Eşzamanlılık Chapter 13. Concepts of Programming Languages. International Edition 10th Edition by Roberto Sebesta (2008), ISBN: 9780321509680
12 İstisna yönetimi ve olay yönetimi Chapter 14. Concepts of Programming Languages. International Edition 10th Edition by Roberto Sebesta (2008), ISBN: 9780321509680
13 Ara Sınav: Lab
14 Fonksiyon tabanlı programlama dilleri Chapter 15. Concepts of Programming Languages. International Edition 10th Edition by Roberto Sebesta (2013), ISBN: 978-0-13-139531-2
15 Dönemin gözden geçirilmesi
16 Yeni geliştirilen programlama dillerinin tartışılması
Ders Kitabı Concepts of Programming Languages. International Edition 10th Edition by Roberto Sebesta (2013), ISBN: 978-0-13-139531-2
Önerilen Okumalar/Materyaller Makaleler ve eğitmen notları

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
2
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
2
50
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
60
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
2
Sınıf Dışı Ders Çalışması
15
5
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
2
8
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
2
15
Final Sınavı
1
15
    Toplam
200

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Gerçek hayata ilişkin sorunları tanımlayarak, yazılım proje, süreç ve ürününe ait fonksiyonel ve fonksiyonel olmayan özellikleri tanımlayabilmek X
2 Yazılım mimarisi, bileşenleri, arayüzleri ve sisteme ait diğer bileşenleri tanımlayabilmek X
3 Kodlama, doğrulama (verification), birim testleri (unit testing) ve hata ayıklama (dubugging) konularını da içerecek şekilde yazılım geliştirebilmek X
4 Programın davranışlarını, yürütüm koşullarını, ve beklenen sonuçlara göre yazılımı sınayarak doğrulayabilmek X
5 Yazılımın çalışması sırasında, çalışma ortamının değişmesi, yeni kullanıcı istekleri ve yazılım hatalarının ortaya çıkması ile meydana gelen bakım faaliyetlerine yönelik işlemleri yapabilmek X
6 Yazılımın yaşam sürecinde, yazılımın diğer yazılım sistemleri ile olan entegrasyonunu sağlamak, yazılımda yapılan değişiklikleri yönetmek, yazılımın piyasa sürümlerini ve ara sürümlerini sistematik olarak planlayabilmek, izleyebilmek ve denetleyebilmek X
7 Yazılım mühendisliğine yönelik gereksinimlerin anlaşılması, olurluluk çalışmalarına göre hedeflerin saptanması, süreçlerin planlanması, çıktıların belirlenmesi, kaynak planlamalarının yapılması, maliyetlerin saptanması, kaynakların tahsisi, risk yönetimi, kalite planlaması konularında bilgi sahibi olmak X
8 Yazılım mühendisliği süreçlerini tanımlayabilme, uygulayabilme, değerlendirebilme, ölçme, yönetme, değiştirme ve geliştirme konularında bilgi sahibi olmak X
9 Yazılım gereksinimi, tasarımı, geliştirmesi, sınaması, bakımı, yapılanışı, yönetimi ve kalitesi konularındaki çeşitli araçları ve yöntemleri bilmek, kullanabilme pratiğine sahip olmak X
10 Yazılım yaşam döngüsü süreçlerinde, yazılım kalitesi, kalite modelleri ve karakteristikleri konularını bilmek, temel kalite ölçümlerini yapabilmek ve bunları yazılım geliştirme, doğrulama ve sınama konularıyla birlikte yorumlayabilmek X
11 Başta bilgisayar mühendisliği, yönetim, matematik, proje yönetimi, kalite yönetimi, yazılım ergonomisi ve sistem mühendisliği olmak üzere, yazılım mühendisliği ile ortak sınırlara ve değerlere sahip diğer disiplinler hakkında bilgi sahibi olmak X
12 Genelde mühendislik özelde yazılım mühendisliği kültürü ve etik anlayışını kavrayabilmek, uygulayabilecek temel bilgilere sahip olmak X
13

Yabancı dil kullanarak konusuna ait yayınları takip edebilmek, meslektaşları ile iletişim kurabilmek

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010